گروه فرهنگی هنری وصال TV

گروه فرهنگی هنری وصال tv

کد اخبار

فروشگاه شارژ - وصال TV ,وصال TV جدید ترین ویدیو ,وصال TV


آیت الله مکارم شیرازی :

 

سوگواران حضرت سیدالشهدا(ع) از نجف و دیگر نقاط با پای پیاده به سمت کربلای معلی در حرکت هستند و غوغای عجیبی را بپا کرده اند و باید این را حفظ نمود.

 

 

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت : شکوه و عظمت راهپیمایی اربعین حسینی دنیا را متحیر کرده است.

 

خبرنگار وصال tv به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی ، وی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، تاکید کرد: سوگواران حضرت سیدالشهدا(ع) از نجف و دیگر نقاط با پای پیاده به سمت کربلای معلی در حرکت هستند و غوغای عجیبی را بپا کرده اند و باید این را حفظ نمود.

 

وی با تاکید بر اینکه مراقب باشیم مبادا کسانی با بدعت ها و برنامه های نادرست خود این عظمت و شکوه را زیر سوال ببرند، افزود: مراسم سوگواری امام حسین(ع) سرمایه بزرگی است که بسیار می توان از آن استفاده کرد؛ ما به چنین سرمایه ای افتخار می کنیم و معتقدیم باید با تمام وجود از این سرمایه غنی حراست و پاسداری کرد.

وی نسبت به بروز انحرافات در عزاداری ها هشدار داد و بیان کرد: برخی بدعت ها به عزاداری امام حسین(ع) نیز سرایت کرده است؛ از این رو باید عزاداریها را به همان شکل سنتی و اصیل حفظ کرد.

 

آیت الله مکارم شیرازی ، در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) می فرمایند کسی که بابی از علم را فرا بگیرد تا اسلام را زنده کند، بین او و انبیای الهی در بهشت تنها یک درجه تفاوت است.

 

این مرجع تقلید بیان کرد: این حدیث مطالب بسیاری به ما می آموزد، اسلام گاهی در معرض خطر قرار می گیرد و چون حیات آن به خطر می افتد عالمان دین باید قیام کنند و با علم خود به نجات اسلام بپردازند.

 

وی با بیان اینکه امروز اسلام از داخل و خارج در معرض خطر است، تصریح کرد: در کدام زمان این همه شبکه ها، ماهواره ها، رسانه ها و فضاهای مجازی اینگونه بر ضد اسلام فعالیت و تبلیغ می کردند؟ در حال حاضر شب و روز هزاران رسانه و سایت بر ضد اسلام تبلیغ می کنند و در چنین شرایطی باید بدانیم ما هم وظایفی داریم.

 

وی تاکید کرد: اسلام این ظرفیت را دارد که با تبلیغ معارفش در هر زمانی زنده باشد، اما مدافعان و مبلغانی می خواهد که بتوانند در هر زمانی اسلام را احیا کنند.

 

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت : امروز اسلام اعم از اصول و فروع دین و اخلاق در معرض هجوم دشمنان است، در چنین شرایطی علما، فضلا و افرادی که توان دارند به تبلیغ بروند باید در احیای دین بکوشند.

 

وی افزود: برخی می گویند با توجه به حجم زیاد تبلیغات دشمن، تاثیر چندانی ندارد، اما ما معتقدیم تاثیر درجاتی دارد و روایات دینی تاکید می کند که اگر بدعت ظاهر شد بر علمای دین واجب است که علم شان را ظاهر کنند و به دفاع از دین بپردازند.

 

وی یادآورشد : البته ما معتقدیم امروز گوش شنوا برای شنیدن اسلام و معارف غنی آن فراوان است، بر فرض که اینگونه نباشد باید سکوت را شکست و جواب شبهات را داد.

 

انتهای پیام /

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۹
وصال tv گروه فرهنگی و هنری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی