گروه فرهنگی هنری وصال TV

گروه فرهنگی هنری وصال tv

کد اخبار

فروشگاه شارژ - وصال TV ,وصال TV جدید ترین ویدیو ,وصال TV


نمایشگاه عکس «حیران شده در چهار و پنج و شش و هفت» پیرامون دنیای مرده‌ها روی زمین ۱۴ آذر در گالری سیحون تهران برپا می‌شود .

 

 

« سیوا شهبا » از برپایی نمایشگاه عکس حیران شده در چهار و پنج و شش و هفت» خبر داد و اظهار داشت : این نمایشگاه با موضوع دنیای مرده‌ها روی زمین است که با مجموعه 13 قطعه عکس در ابعاد یک متر در 70 سانتی‌متر روز جمعه 14 آذر ماه در گالری سیحون افتتاح می‌شود.

 

وی ادامه داد: مجموعه این عکس‌ها را از تلفیقی از فضای مستند و تصور ذهنی است که برای تهیه آن طی یک سال حدود 20 ـ 30 بار به قبرستان‌های قدیمی تهران رفتم.

 

این عکاس جوان در خصوص انتخاب این موضوع اظهار داشت: مرگ دروازه‌ای از اسرار بزرگی است که هیچکس از این دروازه به این دنیا بازنگشته است. در واقع من خواستم در این عکس‌ها دنیای مرده ها روی زمین را به تصویر بکشم و به مخاطبین بگویم که آدم‌هایی که روزی دنبال جلال و جبروت بوده‌اند نیز در همین زمین آرمیده‌اند.

 

وی ادامه داد : برای تهیه این مجموعه بیش از 100 عکس گرفتند که از این تعداد فقط 13 قطعه را برای نمایشگاه آماده کردند.

 

شهبا به عنوان این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این عنوان برگرفته از شعر خیام «ای آمده از عالم روحانی تفت؛ حیران شده در چهار و پنج و شش و هفت» است که در آن عدد 4 به چهار عنصر آب، باد، آتش و خاک اشاره دارد. عدد 5 به پنج حواس انسان می‌پردازد. عدد 6 به شش جهت کره زمین اشاره می‌کند و عدد 7، هفت آسمان را مد نظر دارد.

 

وی در ادامه از شرکت فوجی فیلم و مدیرعامل این شرکت که در برپایی نمایشگاه از وی حمایت کرده است، قدردانی کرد.

 

براساس این گزارش ، سیوا شهبا متولد 1358 است که 12 سال به صورت حرفه‌ای کار عکاسی انجام می‌دهد. وی به مدت 7 سال در مطبوعات و رسانه‌های مختلف حضور داشت، در بیش از 50 جشنواره شرکت کرده و اکنون به صورت عکاس مستقل فعالیت می‌کند.

 

انتهای پیام/

 

منبع خبر : خبر گزاری فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۳
وصال tv گروه فرهنگی و هنری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی