گروه فرهنگی هنری وصال TV

گروه فرهنگی هنری وصال tv

کد اخبار

فروشگاه شارژ - وصال TV ,وصال TV جدید ترین ویدیو ,وصال TV

کارشناس بازی های رایانه ای گفت: اسلام هراسی و اسلام ستیزی در بازی های رایانه ای بسیار مشهود است و در تمام بازی ها مسلمانان را به عنوان تروریست معرفی می کنند.

 

 

 

 

گزارش تصویری : اخبار شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

مهندس علی صابونچی در نشست تخصصی بررسی و نقد بازی های رایانه ای در جمع دانشجویان علوم پزشکی قم شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با بیان اینکه از 10 سال قبل بازی های رایانه ای دشمن وارد فاز جدیدی شده است، اظهار داشت:اسلام هراسی و اسلام ستیزی در بازی های رایانه ای بسیار مشهود است و در تمام بازی ها مسلمانان را به عنوان تروریست معرفی می کنند.


وی ادامه داد : ما در بازی هایی که دشمن ساخته است به راحتی مشاهده می کنیم که در سردر محلی که تروریست ها حضور دارند، جملاتی با نام الله و سوره های قرآن نوشته شده است و همچنین اسامی که برای تروریست ها انتخاب شده است ، اسامی اسلامی است.


کارشناس بازی های رایانه ای با بیان اینکه در تمام بخش های بازی به شکل حساب شده ای به مقابله با اسلام می پردازند، یادآور شد : همزمانی تولید و توزیع بازی دلتا فورس 4 با حمله آمریکا به افغانستان برای ما جای تعجب دارد چون در این بازی تمام مراحل حمله به افغانستان طراحی شده بود و سناریوی این بازی منطبق با جنگ افغانستان بود.

 

 

 


وی گفت : آنها در بازی های خود حتی به مکان های مقدس اسلام نیز تاخته اند، تصریح کرد : در ما در برخی بازی ها مشاهده می کنیم که محل استقرار نیروهای تروریست شبیه بارگاه مقدس حرم امام رضا (ع) و مساجد ما هستند، حتی در برخی بازی ها برای اینکه نیروهای دشمن را از بین ببریم باید مساجد و گمبدها را تخریب کنیم.


صابونچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر منفی برخی بازی ها بر رفتار فرزندان، اظهار داشت : برخی بازی ها با فرهنگ ما همخوانی ندارد و به رفتارهای دختران و پسران با جنس مخالف خود دامن می زند ولی خانواده ها به این نکته توجهی ندارند و زمانی متوجه آن می شوند که تاثیرات منفی را در رفتار فرزندان مشاهده می کنند.
کارشناس بازی های رایانه ای با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی ما این است که بازی جایگزینی برای بازی های خارجی نداریم، بیان داشت: متاسفانه بازی های خارجی با کمترین هزینه در اختیار فرزندان ما قرار می گیرد ولی بازی های داخلی هر چند که کم هستند ولی هزینه های تهیه آنها چند برابر بازی های خارجی است و این می طلبد که مسئولان بیشتر به این موضوع فکر کنند.

 

 

 

منبع خبر : شفا نیوز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۳۰
وصال tv گروه فرهنگی و هنری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی