گروه فرهنگی هنری وصال TV

گروه فرهنگی هنری وصال tv

کد اخبار

فروشگاه شارژ - وصال TV ,وصال TV جدید ترین ویدیو ,وصال TV

آیین شام غریبان سید و سالار شهیدان در قم برگزار شد

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۲۹ ب.ظ
قم - آیین شام غریبان سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در میان غم و اندوه مردم متدین قم برگزار شد.


 

 
 
به گزارش وصال TV ، مراسم شام غریبان حسینی امشب باحضور انبوه شیفتگان ودلسوختگان سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)درشهر مقدس قم برگزارشد .

مردم با برپایی دسته های عزاداری یاد امام حسین (ع) و یاران باوفایش را گرامی داشتند و با روشن کردن شمع، به یاد مصیبت های حضرت زینب کبری (س) و اهل بیت (س) گریستند.
 
زنان وکودکان همراه با هیئت های عزادار همزمان با غروب سرخ خورشید عاشورا درحالیکه شمع دردست داشتند امشب ازتکایا ، حسینیه ها و مساجد قم به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت کردند و درحرم مطهر همراه با مجاوران آن حضرت در غم شهادت جانسوز سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، شهدای کربلا و به یاد زنان وکودکان وحضرت زینب کبری سلام الله علیها اشک ماتم ریختند.

در این شب، قم شاهد جلوه های بی بدیلی از عشق و ارادت به حضرت سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش بود و شور حسینی در جای جای این شهر مقدس به چشم می خورد و ندای 'شام غریبان امشب است' در قم طنین انداز بود.

عزاداران حسینی که از روزهای گذشته و از راه های دور و نزدیک، خود را به شهر مقدس قم رسانده و در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کرده بودند در شام غریبان حسینی به یاد مصیبت های حضرت زینب (س) و کودکان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ناله سردادند و اشک ماتم ریختند.
 
در این مراسم حجت الاسلام میرباقری از فضلای حوزه با بیان مصائب امشب که به اهل بیت امام حسین (ع) وارد شد تاکید کرد باید از این واقعه عظیم درس گرفت .
وی به ویژگی های برجسته حضرت زینب اشاره کرد و گفت: همگان به ویژه زنان باید از سیره و صبر حضرت زینب الگو بگیرند.

حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا، حسینیه ها و بقاع متبرکه امامزادگان (ع) استان قم در شام غریبان حسینی غرق در عزا و ماتم بود .



تصاویر شام غریبان
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۴
وصال tv گروه فرهنگی و هنری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی